Son mesaj - Gönderen: eylül yorgunu - Perşembe, 19 Ocak 2012 11:57
Selamun aleykum...< >Güzel ahlakın en güzeli sana gelmeyene senin gitmendir,seni mahrum edene senin iyilik etmendir.Sana zülmedeni affetmendir.Halkın sana ihtiyacı , hakkın nimetinin revaç bulmasıdır.
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Şa'ban-ı Şerifin Önemini Bildiren Deliller  (Okunma Sayısı 934 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
NURLUYOL
NURLUYOL
Usta Üye
*

Puan: 18
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 273




İlahi Dinle

İlahi Dinle

« : 19 Temmuz 2009, 23:44:33 »

Şa'ban-ı şerifin üstünlüğünü belirten bir çok hadis i şerif mevcuttur. Bazılarını zikredecek olursak :

'' Receb, Allah-u Teala'nın ayıdır. Şa'ban benim ayımdır. Ramazan ise ümmetimin ayıdır.''

Kaynak: (Abdül kadir-i Geylani, el Gunye 1/325)

Seyyid Maliki (rahimetullah) ın beyanına göre hadis-i şerifte geçen: ''Şa'ban benim ayımdır'' ifadesi ''Onun kıyamını (gece ibadetini) ben sünnet kıldım'' anlamına gelmektedir.

Rasulullah (s.a.v.) Şa'ban ayını, kendisine salat-ü selam ayeti o ayda nazil olduğu için de zatına izafe etmiş olabilir.
Kaynak: ( Ma za fi şa'ban, sh: 25)

Enes ibni Malik (r.a.)'dan rivayet edilen bir hadisi şerifte Rasulullah (s.a.v.)şöyle buyurmuştur:

'' Recebin diger aylardan üstünlüğü, Kur'an'ın diğer kelamlardan üstünlüğü gibidir.

Şa'banın diğer aylardan üstünlüğü ise benim diğer peygamberlerden üstünlüğüm gibidir.

Ramazanın diğer aylardan üstünlüğüde, Allah-u Teala'nın, yaratıklarına karşı üstünlüğü gibidir.''

Kaynak: (Abdülkadir-i Geylani el-Gunye 1/141)

Ebu Ümame el-Bahili (r.a.)' dan rivayet edildiğine göre, Şa'ban-ı şerif girdiğinde Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyururdu:

'' Nefislerinizi Şa'ban için temizleyin ve onda niyetlerinizi güzel yapın. Çünkü Allah-u Teala, beni size karşı üstün kıldığı gibi, Şa'banı da diğer aylardan üstün kılmıştır.''

Kaynak: (Ahmed ibni Hicazi, Tuhfetü'l-ihvan,sh: 4)

Rasulullah (s.a.v) bu hadis-i şerifinde, bütün bedenin iyice temizlenmesine işaret buyurmuştur.

Temizlik, zahiri ve batıni pisliklerden arınma anlamında iki türlü değerlendirilir. Görünen pislik, elbiseye ve bedene bulaşan türdendir ki, bunun temizliği suyla olur.

Görünmeyen pislik ise, günahlardır. Bunların tahareti, tevbe ve beş vakit namaz gibi salih amellerle olur. Hadis-i şerifte kastedilen mana da budur.

'' Onda niyetinizi güzel yapın'' cümle-i nebeviyyesi, niyetin önemine işaret etmektedir.

Nitekim Ömer ibni Hattab (r.a.) 'dan rivayet edilen bir hadis-i şerifte Rasullullah (s.a.v) '' Ameller ancak niyetlere göredir'' buyurmuştur.
Kaynak: (Buhari,l, no: 1)



Amellerin sonu varsa da, niyetlerin sonu yoktur. Bu
yüzden bir Müslüman, az amelle de ölse, İslam üzere öldüğü için, cennette ebedi kalacaktır.

Fasıklar, günahları yüzünden cehenneme girecek olsalar da, orada sonsuza dek kalmayacaklardır.

Kafirin iyi amelleri ne kadar çok olsa da, cehennemde ebedi kalacaklardır.

Herkes ameline göre karşılık görecek olsaydı, mükafat ve cezaların bir sonu olması gerekirdi.

Lakin ebediyyet (sonsuzluk) merhumu, amelin değil, niyetin karşılığıdır.

Çünkü Müslüman niyeti sonsuza dek İslam'ı yaşamaktır. Kafirin ki, ise ebediyyen gavurlukta kalmaktır.

Aişe (r.a.) şöyle buyurmuştur:
'' Rasullullah (s.a.v.)'in en sevdiği ay, Şa'ban ayıydı ki onu(n orucunu) ramazana eklerdi.''
Kaynak: Geylani el-Gunye, 1/340)
Logged

UMUT IŞIGININ HİÇ HAYATMIZDAN EKSİK OLMAMASI DİLEGİYLE Kİ SEVGİ,VEFA VEDE BARIŞI DÜNYADA YAŞATABİLELİM.
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer:  

Tasarim ©Ce§uR 2010 | CeSur Web Tasarım Bilişim Teknolojileri

SiteMap | iSLami Radyo


MKPortal ©2003-2008 mkportal.it